3 FACTOR
Dnia 25 lutego 2015r. w Szkole Podstawowej nr 3 im ks. Jana
Twardowskiego w Sierpcu odbyła się I edycja szkolnego konkursu językowo
– sprawnościowego 3 FACTOR objęta patronatem Mazowieckiego Kuratora
Oświaty. W wolnym tłumaczeniu wyrażenie 3-Factor oznacza: czynnik trzy,
czynnik trójka. Jako że nasza szkoła jest potocznie nazywana „Trójką”
postanowiliśmy odszukać, czy w uczniach tej szkoły drzemie tajemniczy
pierwiastek zwany „trójką”.
Do konkursu mogły przystąpić trzyosobowe zespoły – dwoje uczniów i jedna
osoba dorosła. Swoje drużyny wystawiły klasy: 4b, 4c, 5a, 5b,
6b i 6d. Każda z drużyn
wzięła udział w 9 konkurencjach sprawdzających zarówno sprawność
językową jak i fizyczną uczestników. Ponadto, testowana była kreatywność
i umiejętność współpracowania w drużynie. Występy uczestników oceniało
profesjonalne jury w składzie: pani Jolanta Chyżyńska- vice dyrektor
SP3, pani Marta Duda-nauczyciel języka angielskiego w Gimnazjum Miejskim
im. Mikołaja Kopernika oraz Pani Olga Modrzejewska - instruktor tańca
nowoczesnego w Centrum Kultury i Sztuki oraz trenerka szkolnych
chearleaders.
Już na początku uczestnicy mogli otrzymać
dodatkowy punkt bonusowy, jeśli liczba uzyskana po zsumowaniu wieku
uczestników zawiera cyfrę „3”.
Po rozgrzewce nadszedł czas na przygotowanie się do
pierwszej konkurencji nazwanej „Team
Presentation”, czyli
„Prezentacja drużyny”. W konkurencji tej oceniana
była kreatywność oraz poprawność językowa. W sumie drużyna mogła uzyskać
maksymalnie 5 punktów za
tę konkurencję. Wszystkie zespoły zaprezentowały się w bardzo pomysłowy,
kreatywny i zabawny sposób. Kolejną konkurencją był odpowiednik znanego
show „Jaka to melodia?”, u nas nazywał się „What’s
the tune?”.
Każda drużyna musiała zidentyfikować anglojęzyczny utwór muzyczny,
słysząc tylko jego krótki, 10-sekundowy, fragment. Konkurencja numer 3
nosi nazwę: „Where Am I?”,
czyli „Gdzie ja
jestem?”Konkurencja ta miała na celu sprawdzenie znajomości najbardziej
charakterystycznych miejsc i budowli/zabytków w krajach anglojęzycznych.
Kolejna Konkurencja - ‘Guess
the word’, polegała na rozszyfrowaniu skrótów w języku angielskim.
Należało podać pełną wersję zaszyfrowanej zagadki, np. THX (THANK YOU).
Konkurencja „Zagadki”, czyli „Riddles”
polegała na rozwiązywaniu zagadek i rebusów, które miały na celu
sprawdzenie znajomości słownictwa, głównie z zakresu: Animals –
zwierzęta oraz Jobs - zawody. Odpowiedzi na kartce, w języku angielskim,
udzielał kapitan, który mógł konsultować się z pozostałymi członkami
drużyny.
Po konkurencji Riddles czas pracy umysłowej został zrównoważony
wysiłkiem fizycznym.
Pierwszą konkurencją fizyczną był sack race, czyli wyścigi w workach.
Drużyny wybrały po jednym reprezentancie, którego zadaniem było
przebiegnięcie jak w najszybszym czasie wyznaczonego odcinka w worku.
W drugiej, już drużynowej konkurencji Tug-of-war, czyli przeciąganie
liny, uczestnicy mieli okazję zaprezentować swój drużynowy power. Oczywiście,
wygrała drużyna, której udało się przeciągnąć na swoją stronę zawodników
z drużyny przeciwnej.
Emocji ciąg dalszy, nadszedł przy konkurencji zręcznościowej, w której
przetestowaliśmy celność i cierpliwość naszych uczestników. Konkurencja
Water pong to zabawa
sprawnościowa polegająca na trafieniu piłeczkami ping-pongowymi do
kubeczków wypełnionych wodą. Każdy z uczestników musiał trafić 1
piłeczką do 1 kubka po uprzednim odbiciu piłki od blatu ławki. Czas
wykonania konkurencji wynosił 3 minuty, a więc każdy z uczestników miał
minutę na wykonanie swojej części zadania, punktowane było każde
trafienie.
Wisienką na torcie były przygotowane przez drużyny układy
choreograficzne w stylu zumba
i krótkie pokazy umiejętności sportowych. Każda z drużyn zaprezentowała
się w krótkim układzie tanecznym w stylu dowolnym. Uczestnicy i widownia
bawili się wyśmienicie.
Po zakończeniu wszystkim konkurencji jury udało się na obrady, a
uczestnicy i widownia uprzyjemniali sobie czas czekania na wyniki
tańcami latynoamerykańskimi w stylu ZUMBA. Profesjonalne układy zostały
zaprezentowane przez instruktorkę ZUMBY i naszą nauczycielkę wychowania
fizycznego – p. Marysię Szadkowską.
Po krótkiej lecz intensywnej przerwie, powróciła komisja, która ogłosiła
wyniki konkursu
Pierwsze miejsce zajęła klasa VI B, drugie miejsce przypadło klasie IV
c, a trzecie miejsce klasie Vb. Okazuje się, że 3-Factor to odwaga,
ambicja, współpraca, wiedza i sprawność, a więc wartości ponadczasowe.
Myślę, że możemy być dumni z tego, że tacy uczniowie reprezentują naszą
„Trójkę” a ich rodziny identyfikują się ze szkołą i ją wspierają.