Szkoła Podstawowa nr 3 w Sierpcu
ul. Konstytucji 3 Maja 8  09-200 Sierpc
woj. mazowieckie
tel./fax: (0-prefix-24) 275 26 44
 

  

Strona główna

Historia i patron, pieśń szkoły
Dyrekcja i nauczyciele
Administracja i obsługa
Absolwenci
Dokumenty szkoły

Uroczystości szkolne - galeria

Z życia szkoły
Nasi najlepsi
Pedagog
Sportowe wieści
Samorząd Uczniowski
Biblioteka szkolna
Świetlica szkolna
Publikacje
Pisali o nas
Linki do stron
Dla  szóstoklasistów
Gry i zabawy edukacyjne
zalecana rozdzielczość:
1024x768

                                         

SKĄD MAM WIEDZIEĆ CZY MOJE DZIECKO POWINNO TRAFIĆ DO I KLASY?
O DOJRZAŁOŚCI SZKOLNEJ.

Rozpoczęcie nauki to nowy obowiązek i bardzo ważny etap w życiu dziecka. Zamianie ulegają podstawowe aktywności dziecka – zabawa i nauka. By dziecko mogło podołać wymaganiom szkolnym oraz w pełni rozwijać się potrzebuje osiągnąć dojrzałość szkolną.

 Dojrzałość szkolna = gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki w szkole.

Gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki w szkole, to osiągnięcie takiego stopnia rozwoju, który umożliwi sprostanie obowiązkom życia szkolnego. Obszary gotowości szkolnej to:
A. umiejętności emocjonalno-społeczne,
B. samodzielność,
C. umiejętności szkolne,
D. kompetencje poznawcze,
E. dojrzałość pod względem fizycznym.

 

JAK WSPIERAĆ DZIECKO W OSIĄGANIU GOTOWOŚCI SZKOLNEJ?


1. Dbać o zdrowie fizyczne dziecka, wykonać przesiewowe badania wzroku, słuchu, mowy lub korygować istniejące wady.
2. Kształtować prawidłową wymowę, dbać o rozwój słownictwa poprzez częsty kontakt z dzieckiem, rozmowy, zapewnienie mu towarzystwa rówieśników.
3. Kształtować prawidłową wymowę, dbać o rozwój słownictwa poprzez częsty kontakt z dzieckiem, rozmowy, zapewnienie mu towarzystwa rówieśników.
4. Rozwijać zdolność logicznego myślenia oraz zapamiętywania przez pobudzanie dziecka do obserwacji, wyjaśniania, wyciąganie wniosków, rozmowy na temat zaobserwowanych zjawisk i rzeczy.
5. Wyrabiać umiejętność spostrzegania, analizowania i syntetyzowania np. organizować gry i zabawy z dzieckiem /gry planszowe, historyjki obrazkowe, układanie z klocków/.
6. Dbać o rozwijanie małej motoryki dziecka poprzez ćwiczenie sprawności rąk np. rysowanie, kalkowanie, zamalowywanie, wycinanie według wzoru, lepienie z plasteliny itp.
7. Rozbudzać zainteresowania szkołą prowadząc odpowiednie rozmowy.
8. Stwarzać dogodne warunki do odrobienia lekcji /zapewnienie dziecku spokoju, miejsca do odrobienia lekcji/.
9. Wspierać naturalną w tym wieku u dziecka ciekawość do poznawania nowych rzeczy.
10. Wzmacniać dojrzałość emocjonalno – społeczną dziecka poprzez naukę radzenia sobie z porażkami.
11. Zachęcać do wytrwałego dążenia do celu mimo napotykanych trudności, a także do kończenia rozpoczętej czynności.
12. Uczyć właściwego wyrażania emocji, adekwatnego do zaistniałej sytuacji.