Szkoła Podstawowa nr 3 w Sierpcu
09-200 Sierpc
woj. mazowieckie
tel./fax: (0-prefix-24) 2752644

Historia i patron, pieśń szkoły

Dyrekcja i nauczyciele
Administracja i obsługa
Absolwenci
Dokumenty szkoły
Zajęcia pozalekcyjne

Uroczystości szkolne - galeria

Z życia szkoły
Comenius 1 (2005/2008)
,,Życie w Europie jak widzą to nasze dzieci"
Comenius   (2008)
,,Sport razem ponad granicami"
Nasi najlepsi
zalecana rozdzielczość:
1024x768

Wycieczka przedmiotowa do Bułgarii

Tradycją naszej szkoły stały się wyjazdy na wycieczki przedmiotowe za granicę. Po niezapomnianych wrażeniach z Grecji zorganizowano w dniach 30.05.2011 r. – 10.06.2011 r. wycieczkę przedmiotową do Bułgarii. Koordynatorem tego przedsięwzięcia była p. Ewa Rycharska. W wycieczce brała udział trzydziestodwuosobowa grupa uczniów pod opieką trzech wychowawczyń.

Mieszkaliśmy w pięknym hotelu z basenem w miejscowości Św. Konstantyn  i Elena, położonej 7 km na północ od Varny, nad Morzem Czarnym. Warunki hotelowe były super. Mieliśmy okazję zasmakować kuchni bułgarskiej.        W czasie wyjazdu nauczyciele nie tylko odpoczywali, ale też pracowali. Przygotowali karty pracy z  j.polskiego, historii, matematyki, przyrody oraz liczne konkursy            i zawody. Wybrano Króla i Królową Morza Czarnego. Niesamowitym zaskoczeniem dla nauczycieli, a jednocześnie dużym zainteresowaniem wśród uczniów cieszył się konkurs twórczości własnej, tj. ułożenie wiersza lub piosenki na temat pobytu w Bułgarii. Uczniowie zaskoczyli nas talentami, oryginalnymi pomysłami i wykonaniem, nawet z akompaniamentem (pianina).

W czasie pobytu zorganizowaliśmy też wycieczkę do Varny, Nessebaru i Aquapolis- największego parku wodnego w Europie Wschodniej. Uczniowie obejrzeli też występy delfinów w Delfinarium.

W Nessebarze- uczniowie podziwiali najcenniejsze świątynie- Cerkiew Chrystusa Pantokratora z XIII w. (najcenniejszy zabytek w Bułgarii). Uliczki miasta tworzą niepowtarzalny klimat miasta.

Varna- miasto nazywane morską stolicą, „królowa” wybrzeża czarnomorskiego. Tutaj, również dzieci zobaczyły występy delfinów, które były ogromną atrakcją.

Bez wątpienia najwspanialszą wycieczką był całodniowy pobyt w Aquapolis, Dzieciaki bawiły się doskonale, dorośli też. Wszyscy byli zmęczeni, ale szczęśliwi.

Uczniowie otrzymali też zadania z poszczególnych przedmiotów, które zostały sprawdzone, omówione i ocenione.

W wolnych chwilach spacerowaliśmy po naszej miejscowości, w której mieszkaliśmy, podziwiając piękne krajobrazy, kąpiąc się w morzu i opalając na cudnej, piaszczystej plaży.

Z informacji uzyskanych od uczniów dowiedzieliśmy się, że wycieczka do Bułgarii bardzo im się podobała, gdyż poznali uroki wielu miast, mogli skosztować bułgarskiej kuchni oraz opalać się i kąpać w Morzu Czarnym.

Dwanaście dni minęło bardzo szybko. Opaleni, wypoczęci i pełni wrażeń szczęśliwie wróciliśmy do Polski.

Dziękujemy organizatorom wyjazdu firmie „Szavel-Travel” za przygotowanie       i przeprowadzenie naszego wyjazdu. Mamy nadzieję, że nie była to ostatnia wycieczka przedmiotowa za granicę…..?!