
W bieżącym roku szkolnym nasza szkoła dołączyła do projektu wspierającego nauczanie matematyki na poziomie szkół podstawowych „Wsparcie edukacji matematycznej z użyciem narzędzia AI zeszyt.online.”, realizowanego przez Politechnikę Warszawską, a finansowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Projekt, który skierowany był do uczniów klas czwartych, miał na celu wsparcie nauczycieli w zakresie indywidualizacji pracy z dzieckiem, które pracowało samodzielnie z aplikacją oraz monitorowania i weryfikowania postępów w nauce. Celem przedsięwzięcia była również poprawa skuteczności nauczania matematyki w szkołach podstawowych, a także wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów oraz podniesienie ich wiedzy i umiejętności.
Nauczycielki matematyki biorące udział w projekcie, tj. p. Joanna Marlęga, p. Anna Prątnicka oraz p. Marta Sochocka, w ustalonych terminach zamieszczały w aplikacji zadania utrwalające treści omawiane na lekcji, jak również przygotowujące do kartkówki czy sprawdzianu.
88 naszych czwartoklasistów samodzielnie rozwiązywało zadania, które były doskonałą formą ćwiczeń przygotowaną w atrakcyjnej i przystępnej formie. Sztuczna inteligencja poznawała ucznia i wyznaczała mu stopień trudności zadań. System uczył się dziecka, a nie Rodzica, którego rolą było motywowanie dziecka 😉
