Park Rozrywki ENERGYLANDIA w Zatorze, Kraków, Ojcowski Park Narodowy – wycieczka uczniów klasy 7c, 7d oraz 5c

4 maja uczniowie klasy 7c, 7d oraz 5c, wraz z opiekunami, wyjechali na trzydniową wycieczkę.

Pierwszym punktem programu była Energylandia w miejscowości Zator – największy Park Rozrywki w Polsce, oferujący kilkadziesiąt atrakcji. Uczniowie spędzili tam cały dzień, od otwarcia do zamknięcia, korzystając ze wszystkich atrakcji, tyle razy ile tylko chcieli.

Kolejnego dnia udaliśmy się do Krakowa, gdzie podczas spaceru zachwycaliśmy się Starym Miastem i Rynkiem Głównym. Uliczki Starego Miasta nie tylko mają swój klimat, ale skrywają też wiele cennych zakątków – chociażby Collegium Maius. Podziwialiśmy również najsłynniejszy kościół Krakowa – Bazylikę Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny (Kościół Mariacki), w której wnętrzach znajduje się arcydzieło średniowiecznej sztuki sakralnej – ołtarz Wita Stwosza. Zwiedziliśmy także Katedrę Wawelską, przepełnioną patriotyczno-religijnymi symbolami. Ponadto zobaczyliśmy takie słynne budowle jak Barbakan i Bramę Floriańską, wraz z resztką okalających ją murów miejskich i trzema basztami. Spacer krakowskimi uliczkami dopełniła przechadzka po najstarszym krakowskim parku – Plantach, które powstały na miejscu dawnych miejskich murów.

Ostatniego dnia wycieczki udaliśmy się do Jaskini Nietoperzowej – jednej z największych jaskiń Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Następnie pojechaliśmy do Ojcowskiego Parku Narodowego – najmniejszego parku narodowego w Polsce. Odwiedziliśmy dziedziniec Zamku w Pieskowej Skale oraz zobaczyliśmy Maczugę Herkulesa – najpopularniejszą formację skalną w tym parku.

Pełni wrażeń, niezapomnianych przeżyć i miłych wspomnień szczęśliwie wróciliśmy do naszych domów.

Warning: Undefined array key "cookies_accepted" in /home/users/sp3-2023/public_html/wp-content/themes/sp/footer.php on line 103