W ramach projektu „Pilotażowe wdrożenie modelu Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW)” w listopadzie i grudniu 2021r. Rada Pedagogiczna miała okazję wziąć udział w licznych zajęciach pokazowych i konsultacjach. Celem ich było rozwijanie kompetencji w zakresie nauczania dzieci i młodzieży ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi.
Spotkania te poruszały następujące zagadnienia:
- „Tworzenie dokumentacji szkolnej – IPET, WOPF-u”
- „Tworzenie dokumentacji szkolnej – indywidualny program nauczania”
- „Jak motywować uczniów do nauki – niekonwencjonalne rozwiązania powszechnego problemu”
- „Rehabilitacja w zaburzeniach rozwojowych”
- „Specjalistyczny sprzęt wykorzystywany w pracy z uczniem o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych – zastosowanie w praktyce”
- „Zaburzenia widzenia, a problemy szkolne – Jak zdiagnozować problemy szkolne?”
- „Zaburzenia depresyjne i lękowe u dzieci i uczniów – poznawanie przyczyn, umiejętność ich rozpoznania”
- „Niedosłuch- czym jest, rodzaje, przyczyny”
- „Trening radzenia sobie ze stresem – fobia szkolna”
- „Jak radzić sobie z agresją i autoagresją ucznia”
- „Ocenianie uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi”
- „Wsparcie rodzica dziecka ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi”
- „Metody i formy pracy z uczniem z Autyzmem”
- „Kreatywne tworzenie pomocy dydaktycznych”
- „Praktyczne wykorzystanie pomocy dydaktycznych w pracy z uczniami ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi”
Nasza szkoła, wraz ze specjalistami ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Sierpcu, wypracowała wiele rozwiązań, w tym szczególnie dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi. Każde z tych rozwiązań przyczyni się do poprawy jakości kształcenia w naszej szkole.
#SpecjalnyOśrodekSzkolnoWychowawczywSierpcu