Podsumowanie innowacji matematycznej w klasie IV a

W zajęciach innowacji matematycznej biorą udział wszyscy uczniowie klasy IV a. Program innowacji obejmuje zajęcia oparte na wiadomościach i umiejętnościach matematycznych poznanych na lekcjach matematyki zawierający inne treści, które są rzadko obecne w podręcznikach na tym poziomie. W roku szkolnym odbyły się 32 spotkania. Na zajęciach uczniowie poznali historię pieniędzy – zarówno monet jak i banknotów. Sami wykonali w grupach przykładowe pieniądze. W trakcie gry dydaktycznej nauczyli się dokonywać obliczeń na pieniądzach oraz komponować zdrowe posiłki.

            Następnie uczniowie podzielili się na grupy – rodziny – w których pracując zespołowo określili, jakie wykonują zawody oraz jakie pobierają wynagrodzenie. Wymyślili miejsce zamieszkania swoich rodzin, ilość pomieszczeń i powierzchnię. Oszacowali koszty utrzymania swojego mieszkania. Zapoznali się z listą zakupów spożywczych potrzebnych na cały tydzień, w czasie wycieczki do sklepu sprawdzili ceny wszystkich produktów, dokonali obliczeń kosztów swoich zakupów. Później poznali rachunki, jakie muszą płacić w ciągu miesiąca w swoich rodzinach oraz sposoby płacenia tychże rachunków. Po odliczeniu kosztów od zarobków zaplanowali wydatki na dodatkowe cele, takie jak rozrywka, wakacje, zachcianki. Zasięgnęli informacji o sposobach oszczędzania i pozostałe pieniądze ulokowali w określonych bankach na podany procent.

            Wszystkie swoje działania zaprezentowali na plakatach podczas spotkania z rodzicami.

 

 

 

facebook

Warning: Undefined array key "cookies_accepted" in /home/users/sp3-2023/public_html/wp-content/themes/sp/footer.php on line 103