W V etapie projektu „Pilotażowe wdrożenie modelu Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW)” uczniowie, rodzice oraz nauczyciele ze Szkoły Podstawowej nr 3 im. ks. Jana Twardowskiego w Sierpcu, wzięli udział w wielu konsultacjach, zajęciach pokazowych oraz superwizjach.
Ich celem było rozwijanie kompetencji w zakresie nauczania dzieci i młodzieży o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych.
Podczas konsultacji zostały omówione m.in. następujące zagadnienia:
„Rozpoznawać i zapobiegać- sygnały ostrzegawcze świadczące o ryzyku wystąpienia uzależnienia.”
„Przedstawienie dodatkowego sprzętu specjalistycznego wykorzystywanego w pracy z uczniem o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych- zastosowanie w praktyce.”
„Fobia szkolna/ Lęk i stres przed sprawdzianami- jak sobie z nim radzić?”
„Współpraca z trudnym rodzicem.”
„Sposoby wychowawcze w zarządzaniu klasą.”
„Wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.”
„Muzykoterapia”
„Terapia przez sztuki plastyczne”
„Zajęcia terapii integracji sensorycznej.”
Nasza szkoła, wraz ze specjalistami ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Sierpcu, wypracowała wiele rozwiązań, w tym szczególnie dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi. Każde z tych rozwiązań przyczyni się do poprawy jakości kształcenia w naszej szkole.
#SpecjalnyOśrodekSzkolnoWychowawczywSierpcu