Projekt „Realizing excluded students by smart strategies” koncentruje się na problemie wykluczenia społecznego (pod względem braku podstawowych umiejętności). Aby osiągnąć cel włączenia społecznego uczniów, będziemy ćwiczyć nowe strategie i metody nauczania we wspólny i globalny sposób w szkołach i podczas zajęć czasu wolnego. Przed stworzeniem tego projektu pracowaliśmy nad nowymi strategiami, co zaowocowało zdefiniowaniem 5 nowych strategii do wykorzystania w naszym projekcie. Każdy szkoła partnerska zastosuje jedną z metod w swoim szkolnym środowisku i będzie obserwować i oceniać wyniki.
Będziemy nauczali poniższych pięciu strategii:
Turcja – Uczenie się poprzez współpracę
Włochy – Wzajemne nauczanie
Polska – Nauczanie zespołowe
Rumunia – Nauczenie metodą projektu
Francja – Personalizacja/ Indywidualizacja
Główne cele projektu:
– promowanie włączania wykluczonych uczniów cierpiących na brak podstawowych umiejętności, zagrożonych ryzykiem wykluczenia, ze specjalnymi potrzebami, poprzez pomoc w promowaniu ich integracji w szkołę głównego nurtu i społeczeństwo;
– stosowanie nowych strategii pomagających w przezwyciężaniu wykluczenia społecznego i braku podstawowych umiejętności uczniów;
– przeprowadzenie nowych metod w obszarze rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka i ze specjalnymi potrzebami;
– stworzenie środowiska zachęcającego do uczenia się i metod wspierających społeczny i emocjonalny rozwój dziecka;
– udostępnianie i zapewnianie nauczycielom różnych metod nauczania oraz dzielenie się dobrymi praktykami;
– przekazywanie dobrych praktyk. Jako nauczyciele, mamy potrzebę porównania różnych systemów edukacyjnych aby w przyszłości móc pracować efektywniej, a uczniowie mają potrzebę zgłębiania wiedzy o różnych kulturach, rozwijania umiejętności językowych i informatycznych. Uczniowie będą mieli okazję zwiększenia poziomu rozumowania międzykulturowego w zakresie wartości demokratycznych;
– zapewnienie uczniów o ich wiedzy na temat nowych kultur i zachęcenie do stania się międzynarodowymi indywidualistami.
Główne rezultaty projektu:
– zwiększenie entuzjazmu z uczęszczania do szkoły i odpowiedzialnego zachowania;
– przezwyciężenie braku podstawowych umiejętności;
– rozwijanie programów szkolnych w sposób całkowity;
– wprowadzenie dobrych praktyk i nowych metod w codzienne życie;
– ulepszenie praktyk aby zaspokajać potrzeby grupy znajdującej się w niekorzystnej sytuacji i radzenie sobie ze społecznym, językowym i kulturowym zróżnicowaniem;
– ulepszenie świadczeń i diagnozy podstawowych i ogólnych umiejętności, przedsiębiorczości, kompetencji językowych i umiejętności cyfrowych;
– lepsze rozumienie i rozpoznawanie umiejętności w obrębie Europy i poza nią;
– poprawienie jakości oferty edukacyjnej, trenowanie poprzez rozwijanie i rozpowszechnianie nowatorskich metod.