Zalecenia
- Nie należy traktować dziecka jako osoby chorej, kalekiej, niezdolnej, złej czy leniwej.
- Nie należy dziecka karać lub wyśmiewać w nadziei, że zmobilizuje je to do pracy.
- Nie należy załamywać rąk i czekać w nadziei, że dziecko „samo z tego wyrośnie”.
- Nie należy ograniczać dziecku zajęć pozalekcyjnych, zwłaszcza tych, które rozwijają jego pasję w celu zwiększenia czasu przeznaczonego na naukę.
- Nie należy wyręczać dziecka w nauce i przygotowaniach do lekcji oraz nie należy zwalniać z systematycznych ćwiczeń.
- Starać się zrozumieć swoje dziecko, jego potrzeby, możliwości i ograniczenia, aby zapobiec trudnościom szkolnym.
- Być życzliwym, cierpliwym i rozumiejącym kłopoty szkolne swojego dziecka.
- Chwalić i nagradzać dziecko nie tyle za efekty jego pracy, co włożony w nią wysiłek.
- Być w stałym kontakcie z nauczycielami uczącymi twoje dziecko, pedagogiem szkolnym oraz przestrzegać terminów badań wyznaczonych przez poradnię psychologiczno- pedagogiczną; warto zadbać o zapisanie dziecka na grupę terapii dysleksji, które znajdują się przy poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
- Monitorować postępy dziecka i kontrolować, czy systematycznie pracuje nad przezwyciężeniem trudności w nauce.