W ciągle zmieniających się okolicznościach współczesnej szkoły twórczość pedagogiczna leżąca u podstaw innowacji w ramach podejmowanych działań edukacyjnych jest nieodzownym warunkiem rozwoju. Innowacje pedagogiczne są z całą pewnością dużym wyzwaniem, ale też służą uatrakcyjnieniu procesu dydaktycznego, a zarazem są odpowiedzią na konkretne potrzeby uczniów, jak i wsparciem dla ich wszechstronnego rozwoju. Ponadto, uwzględniając zmiany dokonujące się w szeroko pojętej edukacji, przyczyniają się do wzrostu atrakcyjności szkoły. W Szkole Podstawowej numer 3 im. ks. Jana Twardowskiego w Sierpcu w bieżącym roku szkolnym wprowadzono trzy innowacje na języku angielskim:
Autorska innowacja pani Anety Cupały zatytułowana Tea Time with The Queen realizowana była na wybranych zajęciach języka angielskiego oraz na platformie e-twinning we współpracy ze Szkołą Podstawową numer 13 imienia Komisji Edukacji Narodowej w Olsztynie, w okresie od kwietnia do czerwca 2021 roku.
Celem innowacji było aby uczniowie nabyli wiedzę o kulturze krajów anglojęzycznych, poznali zwyczaje i tradycje z nimi związane w formie atrakcyjnych dla nich gier i zadań, a ponad to, nauczyli się współpracy w grupie i przełamali swoje bariery w komunikacji w języku obcym, a także rozwijali swoje umiejętności cyfrowe.
Uczniowie ćwiczyli pisanie listów i składanie życzeń, czyli mieli możliwość uczestnictwa w naturalnych sytuacjach komunikacyjnych oraz rozwijali swoją kreatywność projektując m.in. kartki urodzinowe dla Królowej Elżbiety, które zostały wysłane do Pałacu. Poza tym, na bazie prezentacji przygotowanej przez Prowadzące- panią Anetę Cupałę i panią Katarzynę Romanowską, uczestnicy tworzyli quizy na portalu Quizziz.
Zastosowano nowoczesne metody pracy z uczniami z wykorzystaniem tablicy interaktywnej oraz Internetu: platformy e-twinning, komunikatora Messenger (kontakt ze szkołą w Olsztynie) oraz Zoom (lekcja otwarta). W procesie realizacji innowacji opierano się na metodzie komunikacyjnej oraz wykorzystywano metody aktywizujące.
Ewaluacja przyjęła formę przeprowadzanych na bieżąco rozmów z uczniami, obserwacji i analizy ich pracy oraz zaangażowania, jak i ankiet na podsumowanie.
Dzieci chętnie uczestniczyły w innowacji, sprawnie posługiwały się urządzeniami multimedialnymi, samodzielnie i w grupach tworzyły projekty i wykonywały zadania, wykazywały się twórczą postawą, dociekliwością i wytrwałością potrzebną do osiągnięcia celu. Wnioski z ewaluacji utwierdziły wszystkich w przekonaniu, że uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się języka obcego w szkole poprzez zastosowanie zróżnicowanych technik multimedialnych przyczynia się do zmotywowania uczniów, zwiększa poczucie ich wartości i sukcesu.
Nasze prace:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………..
V edycja ogólnopolskiego projektu „English binds people together” autorstwa pani Małgorzaty Złocińskiej przyczyniła się do wprowadzenia innowacji pedagogicznej w klasach ósmych. Projekt zakłada wymianę maili między rówieśnikami z całej Polski jednocześnie rozwijając kompetencje językowe uczniów i przygotowując ich do napisania wypowiedzi pisemnej na Egzaminie Ósmoklasisty.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Ogólnopolski projekt edukacyjny zatytułowany 'English Special Days’ autorstwa pani Magdaleny Wróblewskiej, autorki bloga Busy Bee, został wprowadzony jako innowacja w klasach 1-3. Projekt polega na wprowadzeniu na lekcjach języka angielskiego scenariuszy „świąt nietypowych”, np. wspólne świętowanie Dnia Jabłka, Dnia Mycia Rąk czy Dnia Kosmosu, tym samym rozbudzając ciekawość uczniów i jednocześnie motywując dzieci do nauki języka obcego.
Poniżej fotorelacja z: Dnia Dyni, Dnia Misia, Dnia Dziękczynienia, Mikołajek i Dnia Myszki Mickey.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………..
THANKSGIVING POST
25-go listopada w naszej szkole ruszyła poczta dziękczynna – Thanksgiving post. Celem tego niecodziennego przedsięwzięcia było nie tylko celebrowanie wdzięczności poprzez pisanie dziękczynnych listów w języku angielskim, ale również rozwijanie kompetencji językowych wśród całej społeczności szkolnej, ponieważ listy trafiły nie tylko do uczniów i nauczycieli, ale również do pracowników administracji i obsługi. Ilość listów, która spłynęła przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Czytanie listów wywołało wiele pozytywnych emocji,w szczególności u nauczycieli, którzy z ogromnym zaskoczeniem i wzruszeniem odczytywali swoje listy. Bardzo dziękujemy wszystkim za zaangażowanie, dzięki temu Thanksgiving post zapisze się na stałe w tradycji Trójki!:)