W domowym laboratorium

W trakcie nauki zdalnej chętni uczniowie klas 7 i 8 przeprowadzili w domowych warunkach samodzielnie wiele doświadczeń używając szkła i sprzętu kuchennego oraz korzystając z dostępnych w domu artykułów spożywczych, chemii gospodarczej czy też kosmetyków. Siódmo- i ósmoklasiści zaprezentowali w jaki sposób niewielkim kosztem można przybliżyć fascynujący świat nauki (bez dostępu do używanych w szkole na lekcjach chemii czy fizyki sprzętów, szkła laboratoryjnego bądź odczynników chemicznych). Przeprowadzone w domowych laboratoriach doświadczenia fizykochemiczne nie tylko ciekawią, ale wiele z nich wpisuje się w podstawę programową ww. przedmiotów. Wyniki swoich eksperymentów uczniowie dokumentowali notując szczegółowy opis ich wykonania, wykonując zdjęcia oraz nagrywając filmy.

GRATULUJEMY pomysłów uczniom oraz DZIĘKUJEMY za zaangażowanie w samodzielnym wykonaniu tak wielu różnorodnych doświadczeń. W każdej z klas 7 i 8 znaleźli się chętni do eksperymentowania, tj:
Klasa 7a
Magdalena Domagała przyotowała „Zabarwiany olej” i „Poduszkowiec”
Igor Jabłoński „Latające rodzynki” i „Znikający słoik”
Kinga Jarzyńska „Kolorowy deszcz”, „Topnienie oleju” i „Zgaszanie świeczki”
Oliwia Kamińska „Wybuchowy słoik” i „Pękający balon”
Dominik Piotrowski „Gumowe jajo”
Filip Prątnicki „Lampa lawa”
Natalia Sawicka „Wędrująca woda”, „Chemiczny wulkan” i „Zgaszana świeczka”
Krzysztof Szafrański „Znikający styropian”
Maja Tybuszewska „Ciśnienie powietrza” i „Ciecz nienewtonowska”
Kajetan Żmijewski „Węże Faraona”
Klasa 7b
Julia Grzelecka „Wędrująca woda” i „Ciężka woda, lekki lód”
Zuzanna Kozłowska „Topnienie oleju”
Gabriela Nyklas „Lewitujące jajko”
Angelika Paprocka „Ciecz nienewtonowska”
Jakub Rzepecki „Doświadczenie z jajkiem”, „Gasnąca świeczka” i „Ogień na huśtawce”
Daniel Sobczak „Tornado w butelce”
Julia Stefańska „Zgnieciona butelka”
Wiktoria Trawińska „Tańcząca kukurydza” i „Tańczące rodzynki”
Kamil Ulicki „Podwodne salto” i „Ogień na huśtawce”
Oliwia Wasińska „Ciśnienie powietrza”
Marta Watkowska „Ciecz nienewtonowska”
Klasa 7c
Weronika Rutkowska „Słoniowa pasta do zębów”, „Chemiczne jojo” i „Deszcz w słoiku”
Konrad Sobolewski „Balon napełniany bez użycia ust”
Klasa 8a
Lorek Julia „Buzująca cola”
Ożdżyńska Julia „Mleczne bakterie”
Angelika Dobies „Nadmuchany balon”
Klasa 8b
Meler Oliwia „Lampa lava”
Klasa 8c
Natalia Barańska – „Gumowe jajo”, „Wulkan chemiczny”, „Kipiąca cola”, „Siła przyciągania”, „Balon trzymający szklanki” i „Uciekający pieprz”
Aleksandra Bartkowska „Wulkan w cytrynie” i „Siła przyciągania”
Aleksandra Biernacka „Drożdżowy balon” i „Ogień na huśtawce”
Wiktoria Iwaniuk „Ciężka woda, lekki lód”
Szymon Kamiński „Zaczarowany balon” i „Kieliszek wydający dźwięki”
Filip Kędzierski „Badanie właściwości tlenku węgla (IV)” i „Zgaszanie świeczki oraz zmiana ciśnienia powietrza”
Amelia Liczkowska „Zjawisko cienia i półcienia”
Maja Listkowska „Zjawisko cienia i półcienia”
Zuzanna Łobińska „Czerwone ogniki” i „Porównanie gęstości cieczy i ciał stałych spotykanych w kuchni”
Mateusz Pietrzykowski „Kolorowe bąbelki”, „Samopompujący się balon”, „Ciśnienie powietrza” i „Gaszenie świeczki”
Arkadiusz Przybyłowski „Zjawisko implozji” i „Ciśnienie powietrza”
Roksana Warych „Doświadczenie fizyczne z optyki”
Antoni Szymański „Tańczące rodzynki”
Kamil Wojtas „Jak powstaje zaprawa gipsowa” i „Napięcie powierzchniowe”
Klasa 8d
Maja Klimkowska „Wulkan”
Amelia Marlęga „Burza w słoiku”
Krystian Telesiewicz „Ciecz Nienewtonowska”

W galerii zamieszczamy kilkadziesiąt zdjęć wykonanych doświadczeń uczniowskich. Jednocześnie zachęcamy do obejrzenia ich nagrań w zakładce filmy na fanpage naszej szkoły.

facebook