„MAGICZNE KRYSZTAŁY”
W dniach 19.11.2024r. – 22.11.2024r. odbyły się w naszej szkole warsztaty profilaktyczne.
Uczniowie klas III i IV wzięli udział w dwugodzinnych rekomendowanych warsztatach „Magiczne kryształy”. Program zajęć miał na celu przeciwdziałanie uzależnieniom behawioralnym w sferze multimediów oraz zapobieganie zachowaniom agresywnym w związku z przemocą, która często jest pokazywana w telewizji oraz w Internecie. Zachęcano uczniów do odpowiedzialnego korzystania z telewizji, komputera, Internetu i telefonu. Uczniowie zostali uwrażliwieni na wszelkie zagrożenia związane z niewłaściwym korzystaniem z mediów oraz na problem związany z ich wpływem na więzi rówieśnicze. Uczniowie dowiedzieli się, iż powinni spędzać wolny czas w sposób twórczy i aktywny, zaś podczas korzystania z mediów wybierać odpowiednie dla nich treści oraz kontrolować ilość czasu spędzanego przed ekranem telewizora, telefonu czy komputera. Identyfikacja z fikcyjnymi bohaterami bajki pt. „Magiczne Kryształy” pozwoliła uczniom na przeżycie w wyobraźni wydarzeń, które mogłyby zaistnieć w realnym życiu. Zajęcia warsztatowe wpłynęły pozytywnie na uczniów i zachęciły ich do twórczego spędzania czasu z przyjaciółmi i rodziną.
„RÓWNOWAGA I ZDROWIE PSYCHICZNE”
Równowaga i zdrowie psychiczne to jedne z najważniejszych aspektów, o jakie trzeba zadbać na każdym etapie rozwoju człowieka. Zajęcia warsztatowe dla uczniów klas V miały na celu przede wszystkim ukazanie sposobów na poprawę samopoczucia psychicznego dzieci i młodzieży w celu zapobieganiu zachowaniom ryzykownym, naukę metod radzenia sobie ze stanami depresyjnymi, obniżonym nastrojem, problemami emocjonalnymi, lękiem, strachem i stresem w związku z nagłymi, niespodziewanymi sytuacjami życiowymi. Uświadomiono uczniom, że tego typu sytuacje mogą spotkać każdego z nas w codziennym życiu i trzeba umieć sobie z nimi radzić oraz w odpowiedni sposób się do nich przygotować. Wskazano uczniom metody radzenia sobie ze stresem. Uświadomiono, że obniżony nastrój czasami jest normalnym zjawiskiem, zaś niekiedy wiąże się ze stanem depresyjnym i wówczas konieczna jest specjalistyczna pomoc. Uczniowie zdobyli wiedzę na temat metod radzenia sobie z problemami emocjonalnymi i rozwijania właściwych relacji z rówieśnikami i osobami dorosłymi.
„SMAK ŻYCIA” – CZYLI DEBATA O DOPALACZACH
Tematyka środków odurzających, w tym dopalaczy, została poruszona podczas warsztatów dla uczniów klas VII. Celem rekomendowanego programu jest dostarczenie młodym ludziom podstawowych informacji na temat dopalaczy i zagrożeń wynikających z ich używania, zaś w konsekwencji zwiększenia ostrożności i zmniejszenia otwartości na kontakty z tymi produktami. Uczono młodzież zwiększenia ostrożności w odniesieniu do innych substancji psychoaktywnych i zapobiegania podejmowaniu zachowań ryzykownych w ich życiu. Zajęcia warsztatowe wpłynęły pozytywnie na młodzież i zachęciły ich do rozwijania pasji i zainteresowań, budowania więzi z najbliższymi oraz szukania prawdziwych przyjaciół w grupie rówieśniczej. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy człowiek jest wolny od wszelkich uzależnień.